tisdag 6 mars 2012

Grön och Skön


Denna fantastiska vas tillverkad av Bay hittade jag på Mega-loppisen i Gustavsberg. Lucia, i den fina montern med så mycket fint att köpa, hade hittat den till mig. Jag hade fått hennes telefonnummer men tappat det och hon hade vasen hemma hos sig i ett år men eftersom jag aldrig hörde av mig bestämde hon sig för att sälja den. Tänk vilken tur att jag åkte till Gustavsberg i lördags för då blev vasen äntligen min.


Glasyr och dekor är otroligt läcker!! De vita partierna med grönmelerad glasyr är matt. Det lite större gröna partier i mitten har en djup skogsgrön färg. Önskar ni kunde se den lajv, den imponerar.


Vasen som är tillverkad av Bay är mäktig, 50 cm hög och serie nr. är 84

11 kommentarer:

polkadotpeticoat sa...

This vase is amazing....I love your colorful blog!!
What a treat...

Randi sa...

Wow! Så mange vaser du har!! Stilig :) Jeg har en mor som alltid må kjøpe med seg en vase når hun er på loppis, bruktbutikker :) Takk for koselig kommentar inne hos meg!! Nattaklem!

gult hus i svingen sa...

Ja, den hadde passet perfekt sammen med de grønne tingene:)

Klem fra Trine:)

Randiga Tråden sa...

Ja, ibland ska man ha tur också.

Lybtar sa...

Wow vilken tur du hade. Att hon ändå höll den i ett år innan hon bestämde sig för att sälja den...

Maria sa...

Man blir ju liksom glad i hela kroppen när man ser denna skönhet. Jag älskar din blogg, man kan bara tokfrossa i alla fina vaser!

Loppisletaren sa...

Åh, vad fin! Jag har en liten kruka på fot som är så lik den...märkligt...

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Den var menad för dig :)

till-vidas-ara sa...

Åå vilken fantastisk! helt i min smak! lite magisk nästan ***

härlig helg til dig ***

~Lycke

Ulrika på Leta Retro sa...

Den var väldigt snygg. Grattis till ett kap. Köpte en tysk vas själv idag. Börjar verkligen att gilla dem. Det är verkligen du som sett till att jag fått upp ögonen för det tyska!

Elísabet sa...

Green, tall and handsome:)