torsdag 22 mars 2012

Härliga Strehla och en efterlysning


Jag börjar med en liten efterlysning som min man har på sin blogg,   Mariagatan

Ibland glömmer man bort vad man gör:) Och då kan det dyka upp en överraskning i brevlådan, som denna Strehla. Jag hade lagt ett bud på Tradera och vann auktionen o betalade. Leveransen tog lite tid, desto större glädje när vasen dök upp.


Den lilla Strehlan är verkligen liten, bara 8 cm hög och den karaktäristiska märkningen går den inte att ta fel på.


Vasen i lime och grönt passar så bra i vårt nyrenoverade vardagsrum, 60-tals tapeter i svart/vitt/lime.


Härliga vårkänslor!

8 kommentarer:

Skaffaren sa...

Vilken liten goding :-)

trillivippa sa...

Pigga färger och jag håller med om att den kommer passa perfekt till era ursnygga tapeter! :)

DeBeer sa...

Så charmig att den platsar bland mitt svarta Gefle porslin ;-D

Ps. När Loppomobilen kom fram till COOP var alla fina retro-tapeter slut.....

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Hej

Hvor er den fantastisk den vase i et tidligere indlæg du kalder grøn og skøn, wauu...

God weekend, Stine

Marianne sa...

Den er kanon flot.

Elísabet sa...

Mér finnst þessi svo sætur:)

(This one is so cute)

Maria sa...

Halloj! Stod och höll i en sån här snygg från Strehla idag, fast en större i en slags tulpanmodell. Tyvärr var den spräckt hela vägen och limmad. Jag har fingrat på den flera gånger för det är så läckert mönster. Men den fick vara kvar även denna gång. Men den är ruskigt läcker! Jag hade tur ändå idag, jag kom hem med massor av andra snygga vaser :-)

makiato sa...

Ännu en vas! :)
En imponerande samling du har.

Tack för din kommentar hos mig.